اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در زنجان 

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت:برنامه‌ کارزار رسانه‌ای پیشگیری ازاعتیادبامحوریت برنامه مصون سازی خانواده محور کودکان در برابر اعتیاد اجرا می شود.

حسینی  گفت: این برنامه با هدف آگاه‌سازی جامعه از مضرات اعتیاد، با ارائه بسته‌های آموزشی به شهروندان و تبلیغات محیطی و رسانه‌ای اجرا می‌شود.

 او می گوید: پیشگیری از سوء مصرف مواد از طریق خانواده می‌تواند با پیشگیری و کاهش سایر رفتار‌های ناسالم همراه باشد و خانواده‌ها می‌توانند با تأمین نیاز‌های اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون گذاری مناسب و نظارت بر زندگی فرزندانشان، آن ها را از بسیاری رفتار‌های مشکل ساز و پر خطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه نیاز به آگاه‌سازی و ایجاد مصونیت خانواده‌ها با افزایش دانش بیش از پیش احساس می‌شود، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸۷ محیط شهری، روستایی، آموزشی، و محیط کاری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۸۵۷ نفر تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد از طریق این اداره کل هستند.

حسینی بااشاره به اینکه در راستای پیشگیری از اعتیاد اطلاع‌رسانی محلی با رعایت فرهنگ ـ زبان و لهجه‌های بومی اقشار مختلف جامعه تأثیر قابل توجهی در انتقال پیام و مفاهیم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موادمخدر دارد، گفت: در این زمینه رسانه‌های محلی اعم از رادیو، تلویزیون و روزنامه‌های محلی به دلیل ماهیت فراگیر خود نقش برجســته‌ای در پیشــگیری از اعتیاد دارند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه آموزش مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی باید با رعایت سن مخاطبین و به صورت واضح و روشن و با زبانی ساده و قابل فهم و بدون پیچیدگی و همراه با خلاقیت و نوآوری، محصولات تازه‌ای را به جامعه ارائه کند، گفت: در شرایط فعلی نیازمند تقویت مهارت‌های مقاومت فردی و اجتماعی آحاد جامعه بویژه نوجوانان و جوانان هستیم تا با مداخله مطلوب در گرداب آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرند.

او  می گوید: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره (۰۹۶۲۸)، راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می‌دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می‌نماید. ساعات کار این مرکز ۸ صبح تا ۸ شب است و مردم می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کد، با مرکز تماس حاصل کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.